Föreningen

Botkyrka badminton bedriver träningsverksamhet i alla åldrar. Vi har för tillfället fyra träningsgrupper samt motionärsverksamhet.

Botkyrka badminton baseras på ideellt arbete. Träningsgrupperna kan variera i antalet beroende på antalet tränare som finns tillgängliga.

Vi tränar i Botkyrka rackethall i Botkyrka kommun och har för närvarande 9 banor till vårt förfogande. Vi tränar på måndag och torsdag. Kom ner och hälsa på!

Historia

Botkyrka G&IF bildades den 3 juni 1925, badmintonsektionen bildades 1972. De första åren verkade vi i Fittjahallen, som en ren motionssektion.

I november 1975 flyttades badmintonsektionen till den då nybyggda Olligånghallen, och den organiserade träningen tog fart, först på ungdomssidan och senare på seniorsidan.